Hola chicos! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marlous en Karien - WaarBenJij.nu Hola chicos! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marlous en Karien - WaarBenJij.nu

Hola chicos!

Blijf op de hoogte en volg Marlous en Karien

01 April 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Dit eerste bericht schrijven wij vanaf ons eigen appartement in Buenos Aires. Hier zijn we na een lange vlucht van 28 uur aangekomen. Om geld te besparen zijn we namelijk vanuit het mooie Goirle naar Dusseldorf gereden om vervolgens naar Amsterdam te vliegen, daar 3 uur te wachten, door te vliegen naar Atlanta en uiteindelijk aan te komen in Argentinië. Daar eenmaal aangekomen stonden Renee en Koen ons al op te wachten met een mooi bordje met daarop: Marlous Y Karien. Met een taxi zijn we naar ons appartement gegaan, het uitzicht is echt mucho mooi! Vanaf de 21ste verdieping hebben we uitzicht over heel de stad en kunnen we alle 12 miljoen mensen goed in de gaten houden.
Nadat we ons rustig geïnstalleerd hadden zijn we ‘s avonds gaat bbqen met onze eerste Argentijnse vriend Franco. Hij zou voor het vlees zorgen en wij voor de rest, de rest bleek eigenlijk helemaal niet nodig te zijn want hij had voor 300 mensen aan vlees gezorgd. Wij passen ons natuurlijk graag aan en aten netjes alles op, met een paar flesjes wijn erbij was het als snel erg gezellig. Nog een afsluiter in de kroeg om de hoek en dag 1 was een feit. De volgende dag lekker uitgeslapen en aan ons privé zwembad gelegen in het zonnetje, Lang leven Zuid-Amerika!!!

’s Avonds zagen we op Facebook dat er een kroegentocht werd georganiseerd, hier hadden we natuurlijk wel zin in dus we gingen op pad. Met 4 Nederlanders en 280 Argentijnen gingen we barhoppend door de straten van Buenos Aires en uiteindelijk kwamen we in een club terecht. Hier hebben we heel de nacht gedanst, gedronken en vele nieuwe vrienden gemaakt. Toen we om half 7 besloten naar huis te gaan dachten de argentijnen hier absoluut nog niet aan en de club stond dan ook nog ramvol! Ongelooflijk maar waar, zelfs wij zijn niet zo getraind om tot het einde door te gaan, maar dat is natuurlijk alleen maar een leuke uitdaging voor volgende week.
Zondag zijn we gaan voetballen met daarna een bbq. Een paar straten van ons huis vandaan is een klein voetbalveld waar je jezelf via internet kan opgeven voor een wedstrijdje van een uur. We gingen er vol tegenaan en het was een leuk potje waarbij we er zoveel drank uitzweette dat kans op flauwvallen duidelijk aanwezig was. Na de wedstrijd stond er een lekkere bbq klaar met heerlijk bubbely vlees (op veel stukjes zit meer vet dan vlees, een half uur kauwen is dan ook noodzakelijk).

Week 2:

Maandag was de grote dag, onze eerste spaanse les, vanaf nu gaan we elke werkdag 4 uur spaanse les volgen (van half 10 tot half 2), het is enorm intensief en vermoeiend maar wel erg leuk. Hopelijk kunnen we na een week of 3 vloeiend Spaans kletsen en zingen! Elke dag leren we weer wat nieuwe grammatica en onze woordenlijst is ondertussen een enorme waslijst geworden die we ooit nog eens helemaal zullen kennen.
Na vijf dagen kunnen we een gesprekje met iemand beginnen en kennen we bijna alle groenten uit de groentenwinkel waar we elke dag boodschappen doen. Als we om half 2 klaar zijn met school zijn we veel aan ons zwembad gaan liggen, we moeten onze Hollandse melkflessen tenslotte zo snel mogelijk weg zien te werken.
Verder zijn we de stad aan het ontdekken. We hebben al lekker in parkjes gelegen, een museum bezocht (jaja) en natuurlijk lekker gegeten en elke dag lekker een rood wijntje gedronken.
Vrijdag kregen we tijdens onze Spaanse les de opdracht om in het weekend onze nieuwste kunsten in de praktijk te brengen. Dit soort huiswerk vinden wij geen probleem dus we zijn vrijdag en zaterdag tot half 7 op stap geweest en natuurlijk flink geoefend.
Zaterdag hebben we weer lekker gebbqt.
Zondag was de super Classico: River-boca, DE voetbalwedstrijd van Buenos Aires. We hebben deze spannende wedstrijd gekeken in een cafeetje met een klein biertje.

Al met al, wij stellen het dus zeer goed! Deze week volgen we voor de laatste keer spaanse lessen. Aanstaande vrijdag hopen we dus vloeiend spaans te spreken en dat gaat ons natuurlijk ook lukken!

Hasta Luego!!

ps: hopelijk lukt het nu ook nog om de foto's te uploaden...

• 01 April 2014 - 23:03

Marlies:

Dat ziet er goed uit dames! Ik ben benieuwd hoe jullie biefstukken er uit zullen zien over een maandje met die grote lappen vlees ;) xx

• 01 April 2014 - 23:06

Debbie Klomp:

Wow karien! Wat ontzettend gaaf! Ik wens jullie nog mucho plezier & vergeet vooral niet te genieten. Ik ga jullie avontuur met veel plezier volgen.. Liefs Debbie

• 01 April 2014 - 23:09

Maaike:

Hola Chicas! Como estan?? Met die Spaanse kunsten van jullie gaat het helemaal goed komen als ik het zo lees! Gewoon veel oefenen op stap.. Met wat alcohol gaat dat allemaal een stuk makkelijker. Maar zo te lezen hebben jullie dat al ondervonden! Hasta luego! Xx

• 02 April 2014 - 08:14

Marielle:

Joehoe, wat een feest daar!! Wat een gaaf avontuur, geniet ze maar dat komt wel goed.....

• 02 April 2014 - 14:46

Jan Swinkels Sr.:

lieve renee, marlous, coen en ..?.. ik ben met marian in oisterwijk gaan lunchen. het is hier mooi weer. we heb
    ben lekker gegeten en genoten van het weer en de mooie omgeving. ik merk dat alles goed met jullie gaat
    en dat jullie het druk hebben met spaans leren en kroegen bezoeken. renee en marlous zullen het wel
    fijn vinden elkaar weer te zien. ik moet nog steeds een camera op de computer installeren.
    ik ben nog goed gezond en geniet van alle mooie dingen
    de groeten van marian en mij.

opa swinkels

• 02 April 2014 - 18:40

Yvonne Van Raaijen:

Hey, ..leuk om wat te lezen van jullie, veel plezier groeten vanuit Moerkapelle

• 02 April 2014 - 21:36

Bart En Lisette:

Dat gaat helemaal goed komen daar! ;-) Heel veel "leerplezier" en geniet ze.

X